Coördinator kinderdagverblijf

Coördinator kinderdagverblijf

Hou je van organiseren? Ben je niet alleen goed in het coördineren van je dagelijkse waslijst aan klusjes maar ook je taken binnen je werkomgeving? Heb je daarnaast ook een hart voor kinderen? Lees dan snel verder!

Toelichting

Hieronder vind je een beknopte beschrijving van deze vacature. Raadpleeg de informatiebundel onderaan voor uitgebreide informatie.

Organisatie

Je maakt als coördinator kinderdagverblijf deel uit van het thema Mens, dienst Ontwikkeling. De dienst Ontwikkeling staat in voor de coördinatie en inhoudelijke ondersteuning van de stedelijke kinderopvanginitiatieven en initiatieven opvoedingsondersteuning.

Functieinhoud

Beknopte jobinhoud

Als coördinator kinderdagverblijf ben je mee verantwoordelijk voor het goed functioneren van het team kinderbegeleiders. Je werkt actief mee aan een kwaliteitsvolle kinderopvang die beantwoordt aan de hedendaagse normen. Je rapporteert aan de verantwoordelijke van het kinderdagverblijf en coördineert een team van kinderbegeleiders.

 

Jouw belangrijkste uitdagingen:

  • Je organiseert en coördineert de teamwerking en verschillende activiteiten in de leefgroep.
  • Je coacht en motiveert de kinderbegeleiders om hen te stimuleren tot optimale prestaties, betrokkenheid en verdere ontwikkeling.
  • Je volgt de werking op en evalueert deze om optimale kwaliteit en efficiëntie te garanderen volgens de afspraken, richtlijnen en regelgeving.
  • Je verleent advies en verstrekt informatie om zo bij te dragen tot een vlotte opvolging en afhandeling van de dossiers binnen het domein kinderopvang.
  • Je ondersteunt initiatieven ter verwezenlijking van het strategisch beleid en de visie.
  • Je staat samen met de teamverantwoordelijke en de pedagogisch coach in voor het pedagogisch beleid, kind beleid, ouder- en kwaliteitsbeleid en voert de gemaakte afspraken uit.
  • Je werkt in tandem met je teamverantwoordelijke en de pedagogisch coach. De rol van coördinator zorgt voor een brug tussen de teamverantwoordelijke en de kinderbegeleiders.
  • Naast het ondersteunen van de kinderbegeleiders, werk je ook samen met hen op de werkvloer.
  • Je zorgt voor een vlotte informatiedoorstroom van de begeleiders naar de teamverantwoordelijke.
  • Je staat mee in voor het opvolgen van het veiligheidsbeleid in de kinderopvang.

Functieprofiel

  • hebt een bachelorsdiploma of daarmee gelijkgesteld onderwijs.
  • hebt kennis over de regelgeving kinderopvang (decreten, besluiten, …), veiligheidsvoorschriften en pedagogisch handelen.
  • bent sterk in de organisatie en coördinatie van een team, steeds rekening houdend met positieve ervaringen voor kinderen, ouders en medewerkers.
  • bent flexibel ingesteld op het vlak van werkinhoud én uurrooster.

Aanbod

  • biedt je een gevarieerde job in een organisatie waar samenwerken, betrokkenheid, vertrouwen en klantgerichtheid centraal staan, want “Samen bergen verzetten, da’s klasse!”.
  • heeft een halftijds contract bepaalde duur (8 maanden) als coördinator kinderdagverblijf (bediendecontract) in de aanbieding. De reserve kan ook aangesproken worden voor contracten bepaalde duur of contracten onbepaalde duur gedurende een periode van 3 jaar.
  • biedt je een loon binnen weddeschaal B1-B3 (brutowedde tussen 2913,18 EUR / maand en 4858,09 EUR / maand). Relevante anciënniteit komt in aanmerking, zowel uit de openbare sector, privésector of als zelfstandige. De door jou ingediende tewerkstellingsattesten worden onderzocht en vervolgens wordt de relevante anciënniteit bepaald.
  • geeft je de kans om aan de slag te gaan in een van de vijf kinderdagverblijven (Duimelot, Molenwiekje, Oogappel, Notendop en Pinnemuts) van de stad Aalst.
  • vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques en een fietspremie. Daarnaast voorzien we uiteraard alles wat je nodig hebt om jouw functie goed uit te oefenen (laptop, …)
  • voorziet een aantrekkelijke verlofregeling, waarbij je onmiddellijk recht hebt op verlof.
  • biedt een divers pakket aan voordelen, daar lees je hier alles over.

Selectieprocedure

Maar hoe solliciteer je nu?

  • Solliciteren doe je via de website van de knop ‘Solliciteer nu‘ waar je tot en met 23 januari 2024 een recent cv en jouw diploma kan opladen.
  • Een sollicitatie bestaat uit:
    • Een intakegesprek, dat plaatsvindt op 31 januari 2024 . Indien veel kandidaten ook op 1 februari 2024.
    • Een assessment, dat plaatsvindt tussen 7 februari 2024 en 13 februari 2024.
    • Een mondeling gedeelte met voorbereidende opdracht ter plaatse, dat plaatsvindt op 21 februari 2024.
  • Om je goed voor te bereiden op een sollicitatie bij stad Aalst, vind je hier de beste sollicitatietips.

 

Blijf je toch achter met vragen?

Voor meer inlichtingen over de selectieprocedure kan je tussen 9u en 17u contact opnemen met Jente Moock, recruiter via 0478 15 56 19 of via jobs@aalst.be.

Voor meer informatie over jouw kandidatuur kan je tussen 9u en 17u terecht bij Joke Steenhaut, dossierbeheerder, via 053 72 33 04 of via jobs@aalst.be.

Voor meer informatie over de inhoud van de functie kan je tussen 9u en 17u contact opnemen met Liesbeth Bennekens, via 053 72 37 72 diensthoofd ontwikkeling via liesbeth.bennekens@aalst.be.

Bijlage(n)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.